glad konfirmation, god konfirmation, grattis på konfirmationsdagen?

Nu har gästerna gått och jag lillasyster och boyfriend ligger utslagna i sängen. Vegetariska buffén smakade ljuvligt, men bäst var nog ändå efterrättsbuffén. Det är trevligt de få tillfällen man faktikst får träffa hela sin släkt, det händer inte så ofta längre, alla barn blir äldre och det blir svårare att få alla att komma.

I kyrkan blev jag nostalgisk & jag kunde knappt hålla tårarna inne när alla sjöng "Hallelujah" av Leonard Cohen. Det var kul att sjunga alla gamla sånger som man minns ifrån sin egen konfirmand tid. Det blev mycket skratt i kyrkan vilket jag gillar, jag hatar när det är stelt och allt ska vara så strikt. Prästen Mats var lite oförberedd vilket ledde till  han sa fel och gjorde fel ett antal gånger, men det var bara roligt då han fick alla att skratta.

Ikväll tänker jag, sis & bf  ligga i soffan och titta på en hel del filmer (förhoppningvis) & kränga godis.


puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0